Subject: FW: ELTS eelnõu muudatused - tarbimise juhtimine ja salvestus
From: Kädi Streff <[email-masked]>
To: "TTJA" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Oct 2024 14:56:36 +0300

Tere

Kiri tuli sisse 27.09 ja jäi registreerimata, kuid on tegelikult juba ka 
vastatud. Palun registreerida Deltas ja suunata mulle.

Lugupidamisega

Kädi Streff

Sideosakonna jurist

620 1910 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet

Endla 10A, 10122 Tallinn

From: Tauno Hilimon <[email-masked]>
Sent: Friday, September 27, 2024 11:13 AM
To: Kädi Streff <[email-masked]>; Helen Liiva <[email-masked]>
Cc: Karin Maria Lehtmets <[email-masked]>
Subject: RE: ELTS eelnõu muudatused - tarbimise juhtimine ja salvestus

Tere Kädi ja Helen

Konkurentsiamet on teinud järgmise ettepaneku:

Eelnõu § 1 p 35 järgi muudetakse ELTS § 88 lg 5 sõnastust järgmiselt:

„(5) Elektrimüüja või agregaator võib nõuda kodutarbijalt tähtajalise 
elektrilepingu või agregeerimislepingu ennetähtaegse lõpetamise tasu 
tingimusel, et tasu on tarbijaga sõlmitud lepingus ette nähtud ja tasust on 
kodutarbijat enne lepingu sõlmimist selgelt teavitatud. Ennetähtaegse 
lõpetamise tasu peab olema põhjendatud ja ei tohi ületada lepingu 
lõpetamisega elektrimüüjale või agregaatorile kaasnevat otsest rahalist 
kahju.“

Ka siinkohal, Euroopa Liidu toimimise lepingu art 288 lg 3 kohaselt on 
direktiiv saavutatava tulemuse seisukohalt siduv iga liikmesriigi suhtes, 
kellele see on adresseeritud, kuid jätab vormi ja meetodite valiku selle 
riigi ametiasutustele. Direktiivi (EL) 2019/944 ülevõtmisel tuleb arvestada 
siseriiklikku seadusandlust ja praktikat. Leppetrahvid on Eesti õiguskorra 
järgi lahendatavad tsiviilkohtumenetluse seadustiku alusel kohtus või ka 
tarbijavaidluste puhul Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametis. Kuna 
antud juhul on pädevad asutused juba olemas, siis ei pea Konkurentsiamet 
teiste asutuste pädevusi dubleerivate aluste ELTS-is sätestamist 
põhjendatuks. Ning seda ka otstarbetu bürokraatia vältimise vajadust 
arvestades. Sarnase seisukoha on Konkurentsiamet välja toonud ka 09.01.2024 
KLIM-ile ja JUM-ile saadetud kirjas[1].

Lähtudes eeltoodust, teeb amet ettepaneku täiendada ELTS § 93 lg 11 
sõnastust järgmiselt (arvestades Eelnõu § 1 p-s 41 sätestatud muudatust, 
mille kohaselt täiendati ELTS § 93 lg 11 sõnastust agregeerimislepinguid 
puudutavalt):

„(11) Kui käesolevas seaduses sätestatud suletud jaotusvõrku, 
energiakogukonda ja aktiivseid võrguteenuse kasutajaid, ja 
agregeerimislepinguid ja vahetustasu puudutavates võlaõiguslikes küsimustes 
kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse need tsiviilkohtumenetluse seadustikus 
või tarbijakaitseseaduses sätestatud korras.“

Kas teile oleks selline seadusetäiendus sobiv?

Tervitades

Tauno Hilimon

Energiaturgude ekspert
Energeetika osakond
Kliimaministeerium

Mob: +372 5885 1226  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
|  <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee | 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn

From: Helen Liiva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 4, 2024 3:21 PM
To: Tauno Hilimon <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kädi Streff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: ELTS eelnõu muudatused - tarbimise juhtimine ja salvestus
Importance: High

Lugupeetud Tauno Hilimon

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) edastab manuses ELTS 
kavandatavate muudatuste osas oma ettepanekud.

Lugupidamisega

Helen Liiva

Sideosakonna jurist-valdkonnajuht

620 1923|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]| 
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10a 10122 Tallinn

From: Tauno Hilimon <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 29, 2024 11:39 AM
To: Erkki Sapp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Marie Kalmet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
River Tomera <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Lembit Sünt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
Marilin Tilkson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Lauri Lelumees 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Anna-Liisa Kotsjuba 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Katariina Kärsten 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kädi Streff 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kristina 
Vaksmaa-Tammaru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Cc: Karin Maria Lehtmets <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Rein Vaks 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Tarmo Tambur <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: ELTS eelnõu muudatused - tarbimise juhtimine ja salvestus
Importance: High

Tere

Saadan teile kõigile juba ülevaatamiseks ELTS eelnõu, kuhu oleme muudatusi 
teinud – muudetud eelnõu pole käinud läbi õigusosakonnast veel. Seletuskiri 
on veel korrigeerimisel ja täiendamisel – kui sellega ka korras, siis jagan 
teile. Seni aga saate eelnõu endaga juba tutvuda ja tagasisidet anda – olen 
mõningad küsimused kommentaaridena ka lisanud.

Lühidalt:

1.	Eelnõusse toodud netomõõtmise põhimõte;
2.	Eelnõusse lisatud arvete nõuded (rikkumismenetlusega seoses) – seetõttu 
lisatud adressaatide sekka ka TTJA;
3.	Lisatud salvestuse topeltmaksude vabastamisele minimaalne võimsus 15 kW. 
Lisatud juurde võimalus saada vabastust ka skeemi puhul, kus salvestus on 
koos tootmisseadmega;
4.	Kustutatud eelnõust elektriaktsiisiga seotud muudatused;
5.	Tarbimise juhtimise tingimuste koostajaks määratud süsteemihaldur. 
Eelnõust eemaldatud täpsemad põhimõtted ja lisatud viide, et need 
kehtestatakse määrusega;

Lisaks planeerin teiega eraldi ka täpsemad arutelud ja järgmise nädala lõppu 
ka laiema tutvustuse turuosalistele.

Kuna eelnõu on veel mustand, siis palun kasutada seda asutuse siseselt.

Kas Elektrilevil, Eleringil ja Konkurentsiametil sobiks sel reedel 31.06 
kell 10:00 – 11:00 veebi teel eelnõu teemal arutada? Saadan teile juba 
kutse, aga andke siis tagasiside kas aeg sobib.

Tervitades

Tauno Hilimon

Energiaturgude ekspert
Energeetika osakond
Kliimaministeerium

Mob: +372 5885 1226  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
|  <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee | 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn

  _____

  _____

[1] Vt https://adr.rik.ee/jm/dokument/15008889